Avtalsvillkor

 

 

Allmänna Regler Och Villkor för ZOOFAST webbutik

(nedan kallade: Bestämmelser)


 


 

 

I. Butik

 

1.1 ZOOFAST online djuraffär (se nedan: Butik), som har web adressen www.zoofast.se Krakvet Shop sp. z o. o.
Kokotów nr 703
32-002 Węgrzce Wielkie
KRS 0000658399
NIP: 6832092702
REGON: 366353172

1.2 För redovisningsändamål med individuella kunder och företagskunder använder vi följande kontonummer: SE

(se nedan: Butikens bankkonto).

1.3 Butikens korrespondensadress, returadress samt kassa finns i Kokotów 703, 32-002 Węgrzce Wielkie.

1.4 Du kan kontakta Butiken på följande sätt:

1.1.1 skriftligen genom att skicka ett brev till korrespondensadressen.

1.1.2 Genom att fylla i ett kontaktfomulär som finns på våran websida.

1.1.3 Kontakta oss via e-post: office@zoofast.se

1.1.4 Du kan ringa våran kundtjänst: +46 8 446 83848 från Måndag till Fredag

(utom helgdagar) från klockan 8:00 till 15:00.

 

 

II. Kunder

1.1 Webbutikens uppdragsgivare kan vara en privatkund eller företagskund (se nedan: Kund).

1.2 Uppdragsgivaren som är privatkund får endast vara en fysisk person med full rättshandlingsförmåga som beställer från Speditören utförandet av internationella transporttjänster för varor som köpts i butiken, inte för yrkesmässig eller kommersiell verksamhet, vilket är en konsument i den mening som avses i polska lagen från den 2 mars 2000 om skydd av konsumenternas rättigheter och ansvar för skador orsakade av farliga produkter (se nedan: Individuell uppdragsgivare)

1.3 Företagskund beskrivs som andra kunder förutom de som nämns i kapitel II.2 Allmänna Regler Och Villkor, särskilt fysiska personer som bedriver verksamhet, juridiska personer och enheter som inte är juridiska personer, men har rättshandlingsförmåga kan köpa varor om det gäller ekonomisk aktivitet eller yrkesverksamhet (se nedan Företagskund). Om du är osäker anses personen som köper varorna att den har tillräckliga befogenheter för att utföra detta.

1.4 För att köpta i butiken måste Kundens dator uppfylla följande tekniska minikrav

1.4.1 internet anslutning

1.4.2 webbläsare: Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome, Opera eller Internet Explorer

1.4.3 program som läser PDF filer.

1.4.4 Macromedia Flashplayer plugin installerat

1.4.5 aktiverat JavaScript, ramar och CSS

1.4.6 inaktivera popup fönster (pop-up windows)

1.4.7 aktiv e-mail

1.4.8 aktivt telefonnummer

1.5 Webbplatsens användare får inte använda denna sida för olagliga eller brottsliga handlingar eller för att visa olagligt eller stötande material. Vi förbehåller oss rätten att ta bort otillåtet innehåll efter eget gottfinnande.

 

III. Kundens konto

 

1.1 Kunden kan skapa ett kundkonto genom att registrera sig på webbutiken webbplats. För detta ändamål är kunden skyldig att fylla korrekta uppgifter i registreringsformuläret, särskilt genom att:

1.1.1 att tillhandahålla personlig information (inklusive namn och adress), e-mail (logga in med den) och ange ett lösenord

1.1.2 göra en deklaration genom att markera lämplig ruta att du accepterar Allmänna Regler Och Villkor.

1.1.3 ge ditt samtycke genom att markera rätt ruta för att lägga upp dina personliga uppgifter i databasen som ägs av Krakvet Shop sp. z o. o. samt deras bearbetning och delning med andra enheter, exempelvis budfirmor och betalnings operatörer för utförandet av avtalen och användning av webbutikens webbplats.

1.1.4 ge ditt samtycke genom att markera rätt ruta för fri användning, publicering, kopiering, ändringar och distribution avKrakVet Sp.z.o.o den informationen som publiceras av dig på webbplatsen, i synnerhet åsikter, betyg och kommentarer.

1.2 Under registreringsprocessen kan Kunden markera rätt ruta för lagring och bearbetning av Krakvet Shop sp. z o. o. Krakvet kundens personuppgifter efter avlägsna eventuella identifieringsmärken eller vid uppsägning av Kundens telenät eller IT-system som används av kunden, bland annat tillhandahållande av sådana uppgifter till tredje part enbart för reklam, marknadsundersökningar samt kundbeteenden och preferenser, tack vare resultaten från dessa studier kan vi förförbättra kvaliteten på de tjänster som tillhandahålls av Butiken.

1.3 Under registreringsprocessen kan Kunden markera rätt ruta för för att ta emot kommersiell information enligt den polska lagen från den 18 juli 2002 om elektroniska tjänster.

1.4 Punkterna 1.2, 1.3 och 1.4 är obligatoriska för registrering, skapa ett konto och efterföljande transaktioner i webbutiken av registrerad kund.

1.5 Kund deklaration som definieras i punkterna 2 och 3 är inte nödvändiga för att registrera sig.

1.6 Du behöver inte vara en registrerad kund för att använda webbutikens tjänster.

1.7 Skapa ett kundkonto:

1.7.1 Kunden kan kontrollera sin orderstatus på webbutiken hemsida.

1.7.2 ger möjligheten för Kunden att publicera på webbutiken hemsida sina åsikter, betyg samt uttalanden även under en uttvald pseudonym

1.7.3 är ett villkor för Kundes deltagande i butikens lojalitetsprogram, vilken regleras av separata förordningar.

1.8 Kunden kan när som helst ändra dom uppgifter som finns på Kundens konto och säga upp kontot utan att ange skäl..

1.9 Vi förbehåller oss rätten att ta bort kundkontot i kombination med radering av alla uppgifter som insamlats på detta konto utan att ange skäl, särskilt när kundernas beteende strider mot dessa regler och villkor, däribland tillhandahållande av otillåtet innehåll.

    •  

IV. Varor

 

1. Butiken erbjuder tjänster och varor (se nedan: Varor).

2. Alla Varor som presenteras i webbutiken är nya.

3. I Butiken verksamhet ingår inte frakt, leverans eller transport av varor som köpts av kunder i butiken eller tjänster på uppdrag av kunder som: fraktkontrakt, leverans, frakt, transport eller andra liknande avtal med tredje part.

4. Varornas ändamål bestäms uteslutande av bruksanvisningen som tillhandahålls av tillverkarna på etiketterna av Varorna.

5. Vi förbehåller oss rätten att utföra, göra ändringar samt annulera försäljnings- och marknadsföringskampanjer, som regleras genom särskilda förordningar som är tillgängliga på Butiken hemsida. Erbjudanden kan inte kombineras med andra erbjudanden, så länge som reglerna för reklamkampanj föreskriver annat. PR-produkter, gåvor och produkter som inte hör till den permanenta varulistan finns i begränsade mängder. Utförande av order för dessa produkter är beroende på ordningen för mottagandet av ordern. Butiken förbehåller sig rätten att ersätta den otillgänglig reklamprodukten med en annan, som är tillgänglig vid tidpunkten då kunden beställde varorna.

6. Vi förbehåller oss rätten att återkalla varorna i Butik sortimentet som inte finns tillgängliga från tillverkarna, distributörerna eller Butikens importörer.

 

V. Priser

 

1. Alla priserna på varorna i butiksortiment defineras av landets valuta (Brutto)

2. Kunden kan efter eget gottfinnande, välja att betala det pris som anges i svenska kroner (SEK) eller i euro (EUR). Kunden kan få information om kundreskontra i euro (EUR) genom att markera lämplig valuta på webbutiken hemsida. Den här optionen kan stängas av när som helst av Kunden.

3. Priserna inkluderar alla skatter och avgifter och anges i brutto. Varupriset inkluderar inte avgifter för leverans till kund.

4. Om du gör en beställning med ett värde som överstiger 224,00 PLN brutto (i ord: tvåhundratjugofyra zloty) eller 499 sek (i ord: fyrahundranittionio) och väljer att Sendfast sp. z O.O. sp K. (se nedan Sendfast) levererar varorna som beskrivs kapitel VII Allmänna Regler Och Villkor, ger butiken rabatt 1.00 PLN (en zloty) eller respektive 2,5 SEK (i ord: två kronor femti ören) på den internationella transport tjänsten. Vid tillämpningen av denna punkt beräknas rabatten tack vare fast konverteringskurs 1,00 SEK =0,42 PLN

 

 

VI. Ingående av köpeavtal och genomföring

1. Man kan beställa varor i Butiken 24 timmar om dygnet.

1. I) För att beställa i Butiken bör Företagskunden göra följande steg, varav vissa kan upprepa:

1.1 välj betalningsätt;

1.2 välj plats för leverans;

1.3 lägg produkten till varukorgen;

1.4 leveransmetod;

1.5 lämna order i Butiken genom att trycka „Order betyder skyldighet att betala”.

II) Kunden kan beställa varor per telefon eller via e-post.

2. Den Individuella Kunden binder sig med Butiken genom ett avtal vid beställning.

3. Genomförande av kundbeställningar som betalas vid leverans skall ske omedelbart, om order betalas via banköverföring eller via ett elektroniskt betalningssystem sker det från att din betalning har registrerats hos Butiken.

4. Teckning av ett avtal med Företagskund sker när Butiken godkänner ordern, vilket sker inom 48 timmar efter beställningen har lagts.

5. Genomförande av kundorder som betalas vid leverans sker direkt efter ingåendet av avtalet, och avtalets belopp betalas via bankgiro eller via elektroniska betalningssystem på Butikens bankkonto.

6. Genomförande av kundbeställningar beror på inbetalning av hela eller delar av beställningssumman alternativt kan Kunden få en handelsvara kredit som motsvarar minsta värdet av avtalet eller en överenskommelse att betala vid leverans.

7. Beställda varor skickas enligt det datum som anges på varuinformationsbladet, och om ordern består av seperata produkter enligt den produkt som har längsta period i varuinformationsbladet. Perioden börjar så snart avtalets signeras.

8. Produkterna köpta enligt avtal skickas med utsedd av Kunden säljdokument till den leveransadress Kunden har angivit i sin beställning tillsammans med inköpsbevis, information om ångerrätt, formulär för hävning av avtalet eller via ett annat lagringsmedium godkännt av kund.

 

VII. Betalningsmetoder och kostnader

 

1. Kunden väljer betalningsätt samt leveransmetod som anges i kapitel VIII. Allmänna Regler Och Villkor, Butken accepterar följande betalningssätt för varor som beställts av kunden:

I. Om du väljer att personligen hämta dina varor gäller:

a) betalning vid kassan.

b) betalning via elektronisk banköverföring till Butikens bankkonto.

c) betalning via traditionell banköverföring till Butikens bankkonto.

d) betalning med kreditkort - förskottsbetalning (Vi accepterar inte kreditkortsbetalningar i den stationära butiken)


II. Om du väljer att Sendfast leverar dina beställda varor gäller då:

a) betalning via elektronisk banköverföring till Butikens bankkonto.

b) betalning via traditionell banköverföring till Butikens bankkonto.

c) betalning med kreditkort

d) postförskott

III. Om du väljer att ett annat fraktföretag leverar dina beställda varor gäller då:

a) betalning via elektronisk banköverföring till Butikens bankkonto.

b) betalning via traditionell banköverföring till Butikens bankkonto.

c) betalning med kreditkort

2. Varje form av betalning kräver att Kunden betalar den totala kostnaden för de beställda varorna. Butiken accepterar inte delbetalning.

3. Betalning med elektronisk eller traditionell banköverföring kan betyda extra avgifter som tillkommer enligt bankens Allmänna Regler Och Villkor.

4. Butiken accepterar följande kreditkort: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Mastercard Electronic. Betalning med kreditkort är möjligt endast i fall, om Kundens kort ger honom den möjligheten. Du kan bli skyldig att lämna ut personuppgifter (inklusive namn och adress, kortnummer, utgångsdatum, CVV nummer / kreditkort CVC), och utför andra handlingar som behövs för att göra en betalning med kreditkort, samt ett samtycke till behandlingen av personuppgifter i enlighet med de regler som fastställts av institutioner som arbetar med dessa transaktioner.


5. När du gör en banköverföring anses betalningsdagen den dag då pengarna finns på Butikens bankkonto. När det gäller PayPal betalningar och kreditkort, skall betalningsdagen vara den dag då transaktionen godkänns. Om inom 7 (i ord. sju) dagar från dagen att Butiken skickar e-mail "Redo för frakt / Redo för hämtning" pengarna inte finns på Butikens bankkonto kommer Butiken att skicka en e-mail med en begäran att skicka en bekräftelse till office@zoofast.se inom 2 (i ord två) dagar. Om Kunden inte skickar en bekräftelse på överföringen inom denna tid förbehåller vi oss rätten att häva köpeavtalet genom att skicka ett uttalande till Kundens e-mail. Om Kundens pengar anländer på Butiken bankkonto efter uttalandet kommer summan att returneras omedelbart.

7. Vi förbehåller oss rätten att tillfälligt eller permanent utesluta möjligheten att välja särskilda betalningsmetoder som avses i punkt 1, särskilt på grund av tekniska skäl. Detta tillstånd påverkar inte valet av betalningssätt gjort av Kunden före ikraftträdandet av ändringen.

 

Bankuppgifter

Betalningen ska skickas till: Sendfast Sp.z.o.o. sp.k Kokotów 703  32-020 Wieliczka

BNP Paribas Fortis SA/NV

Clearing code: 9470

kontonummer: 002 3580

IBAN: SE31 9470 0000 0947 0002 3580
SWIFT/BIC:FTSBSESS

 

VIII. Leveranskostnader och metoder.

     

1. Kunden kan välja följande sätt av mottagande eller leverans av varor som beställs i Butiken:

a) hämta beställningen personligen i den stationära Butiken.

b) beställningen levereras av transportbolaget Sendfast.

c) beställningen levereras av en annat transportbolag.

2. Kunden kan hämta sin beställning personligen i Butikens lager från Måndag till Fre dag (utom helgdagar) från 9:00 till 17:00. Kunden kan plocka upp de beställda va rorna och betala kontant i Butiken som ligger i lagerhuset inom 7 (sju) dagar från dagen då Butiken skickar en e-mail "Redo för frakt / Redo för hämnting". Om Kun den inte hämtar beställningen inom denna tid förbehåller vi oss rätten att häva köpeavtalet genom att Butiken skickar ett uttalande till Kundens ett e-mail.

3. Leverans av varor som beställts av Kunden genom Sendfast utförs enligt följande villkor:

a) För att åstadkomma leverans av varor som beställts av Kunden genom Sendfast måste Kunden ingå i ett separat avtal för tillhandahållande av internationell spedition tjänster med Sendfast Sp. z O.O sp.k baserad i Wieliczka (postnummer: 32-020), Kokotów 703, momsnummer: PL6793081679, organisationsnummer : 122562976 genom att utföra följande steg:

välj metod för mottagande eller leverans av varor som beställts genom att markera "levereras av transportbolag Sendfast”.

Ange personuppgifter inklusive adressinformation som är nödvändiga för att genomföra avtalet,

Du måste godkänna att du har läst Sendfast sp.zoo sp.k Allmänna Regler Och Villkor för internationel spedition för ZOOFASTs webbutik kunder.

Du måste obligatoriskt godkänna behandling av dina personuppgifter av

Speditören för genomförandet av avtalet om tillhandahållande av internatio

-nella spedition tjänster, inklusive utlämning av personuppgifter till tredje part om Speditören bestämmer att låta dom utföra speditionen i helhet eller en del av den.

En slutlig bekräftelse av avsikten att signera ett avtal om tillhandahållandning av internationella spedition tjänster behövs och det gör du genom att

markera "Ingående i ett avtal om tillhandahållande av internationella spedit ion tjänster betyder skyldighet att betala Speditören för hans tjänster” och klicka på "Skicka formulär".

Avtalet för tillhandahållande av internationella spedition tjänster anses vara påskriven då Speditören skickar en e-mail till Kunden och Butikens e-mail office@zoofast.se [Allmänna Regler Och Villkor för internationella frakt tjänster].

4. Kunden är skyldig att betala fraktkostnaden som kommer att automatiskt läggas till det

utestående beloppet för de köpta varorna i butiken oavsett hur mycket varorna väger

samt valt betalningsform

a) om Kunden beställer varor i Butiken av bruttovärde mindre än 224.00 PLN (i ord.tvåhundratjugofyra zloty) är fraktkostnaden 59 sek (i ord femtinio svenska kronor) eller 3,20 € (i ord tre Euro och tjugo cent). Speditören skall räkna om de värden som anges i Allmänna Vilkor och Regler enligt en fast omräkningskurs: 2,5 SEK = 1 PLN

b) Om webbutikens Kund köper varor med ett värde som överstiger 224,00 PLN brutto (i ord: tvåhundratjugofyra zloty) eller 499 sek (i ord: fyrahundranittionio) och väljer att Sendfast sp. Z O.O. sp K. levererar varorna betalas då Sendfast 1.00 PLN (en zloty) eller respektive 2,5 fot (i ord: två kronor femti ören) för den internationella transport tjänsten.

6. Närmare bestämmelser om avtal om tillhandahållande av internationella spedition

tjänster mellan Kund och Sendfast sp. z o.o sp.k. avgörs av Allmänna Regler Och Villkor

för internationella frakt tjänster. Dessa föreskrifter är en integrerad del av avtalet för

tillhandahållande av internationella spedition tjänster.

7. Kunden kan välja att en tredje part tar hand om leveransen, sändningen eller

transporten av dom varor som köpts i Butiken på de villkor som anges av företaget.

Kunden är skyldig att betala kostnaden för leverans eller transport enligt gällande taxa

och betalningsvillkor som anges av tredje parten. Kunden får ägna sin tid för att hitta

och skriva ett avtal på egen hand. För att välja den metoden för leverans av din

beställning ska du göra följande:

a) för att välja den metod för mottagande eller leverans av varor som beställts markera

"leverans av ett annat transportbolag"

b) en slutlig bekräftelse att en tredje part tar hand om leveransen genom att markera

Beställning av en annat transportbolag betyder skyldighet att betala i enligt

transportbolagets prisslista" och klicka på "Beställ" - inga leveranskostnader kommer att

läggas till det totalla beloppet för de köpta varorna i Butiken.

c) Representanten för ett annat transportföretag kan plocka upp de beställda varorna i Butiken från Måndag till Fredag (utom helgdagar) från klockan 9:00 till 17:00, inom 7 (i ord sju ) arbetsdagar från att butiken skickar en e-mail till Kunden "Redo för frakt / Redo för hämnting". Kund eller den utvalda trasnportfirman bör kontakta Butiken för att avgöra det exakta datumet för hämtning av de varor som beställts på telefon +46 8 445 83848 eller skicka en e-mail till Butiken office@zoofast.se. Om varorna inte hämtas vid den tiden, förbehåller sig Butiken rätten att häva köpeavtalet genom att skicka ett meddelande till Kundens e-mail.

8. Risken för oavsiktlig förlust eller skada på av dom inhandlade produkterna övergår till

Kunden då:

a) Varorna hämtas av Kunden i Butikens varuhus, om Kunden har valt alternativet att själv personligen hämta varorna i Butiken varuhus.

b) Representanten för Sendfast eller ett annat transportföretag kan plockat upp de beställda varorna i Butiken, om Kunden har valt alternativet att Sendfast eller en ett annat transportbolag sköter hämtning och leverans.

c) En tredje part kan hämta Kundens beställnng. Kunden kan ge någon annan fullmakt att göra det å hans vägnar. Det är endast möjligt på grundval av ett skriftligt, personligt bemyndigande.

 

IX. Ångerrätt

 

  1. Individuell Kund har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar enligt art. 27 om Konsumentens rättigheter utan kostnad, med undantag för de kostnader som avses i art. 33 och Art. 34 om Konsumentens rättigheter.

2. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då Kunden eller någon tredje part, dock ej

transportföretaget, som Kunden anger, tar varan i fysisk besittning. För att utöva

ångerrätt i tid räcker det med att Kunden sänder ett meddelande om att utöva

ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

3. Vill den Individuella Kunden utöva ångerrätt ska en ångerblankett fyllas ut som

bifogas som bilaga 2 till lagen om Konsumentens rättigheter som man kan hämta här

krakvet.pl/formularz-zwrotu. Ett klart och tydligt meddelande om Kundens beslut att

frånträda avtalet kan också skickas enligt lagen om Konsumentens rättigheter.

4. Butiken bekräftar att frånträdande från avtalet är möjligt i form av e-post eller telefon.

5. Från och med den dag då Butiken underrättades om Kundens beslut att frånträda

Avtalet skickas en e-mail med bekräftelse till Kundens e-mail adress (angiven då

Avtalet tecknades).

6. Att frånträda detta avtal betyder dess annulering.

7. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om den Individuella Kunden skickar tillbaka

varorna till Butiken innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

8. Den Individuella Kunden returnerar varor som omfattas av avtalet vars frånträdandet

han avgick på egen bekostnad och risk.

9. Den Individuella Kunden bär inte kostnaderna för att tillhandahålla digitalt innehåll som

inte är lagrade på ett lagringsmedium, om Kunden inte samtycker till en sådan

skyldighet innan ångerfristen för att frånträda avtalet har gått utt eller om Kunden inte

har informeras om förlusten av sin rätt att frånträda avtalet vid tidpunkten för beviljandet

av ett sådant samtycke eller entreprenören underlåtit att lämna bekräftelse i enlighet

med art. 15 Punkt. 1 och art 21 Punkt 1

10.Den Individuella Kunden är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av

annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper

och funktion.

11.Om den Individuella Kunden frånträder detta avtal kommer Butiken att betala tillbaka

alla betalningar, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveran-

skostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den billigaste stan

dardleverans Butiken erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål

och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då Butiken underrätta

-des om den Individuella Kundens beslut att frånträda avtalet i enlighet med artikel 33

om Konsumentens rättigheter.

12. Butiken kan undahålla återbetalningen till den Individuella Kunden tills varorna har

returneras eller om den Individuella Kunden skickar ett konkrett bevis att dom har

skickats tillbaka, beroende på vilket som inträffar först.

13. I enlighet med artikel 38 om Konsumentens rättigheter har den Individuella

Kunden inte ångerrätt då:

- priset eller lönen beror på svängningar på finansmarknaden över vilken Butiken inte har

kontroll och som kan inträffa innan ångerfristen för avtalet;

- objektet av prestanda inte är förtillverkade utan har tillverkats enligt den Individuella

Kundens anvisningar eller som har getts en tydlig personlig prägel.

- objektet av prestanda är varor som snabbt kan bli dåliga eller har ett kort

utgångsdatum,

- objektet av prestanda är förslutna varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte

lämpligen kan returneras och som öppnats av Kunden efter det att de levererats,

- objektet av prestanda är varor som efter leverans blandats med andra föremål på ett

sådant sätt att de inte kan åtskiljas från varandra,

- objektet av prestanda är förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat

datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten,

- objektet av prestanda är ett digitalt innehåll som den Individuella Kunden uttryckligen

har samtyckt till leverans utan ångerrätt. Undantaget förutsätter att det digitala innehållet

levereras på ett annat sätt än på ett fysiskt medium,

- lösnummer är en tidning eller tidskrift uteslutar prenumeration.

 

X. Garanti

 

1. Butiken utesluter ansvar gentemot Kunder i samband med fysiska och juridiska defekter (garanti) på grundval av art. 558§1 i den Polska civillagen.

2. Butiken är ansvarig gentemot den Individuella Kunden på grundval av art. 556

i den Polska civillagen samt följande för defekter (garanti).

3. Vid avtal med den Individuella Kunden om ett ursprungligt fel på varan upptäcks inom ett år efter tidpunkten för utfärdandet anser man att varan hade den då vådligheten övergick till Kunden.

4. Om den Individuella Kunden upptäcker att varan har ett ursprungligt fel kan man:

a) begära att Kunden får avdrag på priset .

b) begära att häva avtalet.

såvida butiken omedelbart och utan onödig olägenhet för den Individuella Kunden kan ersätta de defekta varan med en som är fri från defekter eller att defekten tas bort. Men om saken har redan ersatts eller repareras av Butiken eller Butiken uppfyllde inte skyldigheten att byta varan för sådan som är fri från defekter eller att eliminera brist, har inte rätt att byta varor eller avhjälpa felet.

 

5. den Individuella Kunden kan i stället för reparation begära att varan bytts utt mot en utan defekter. Butiken har rätt att reparera om det skulle bli oskäligt dyrt att ge Kunden en ny vara i förhållande till reparationskostnaderna, medan bedömningen av dessa kostnader tar hänsyn till värdet av de varor som är fria från defekter, typer och betydelse av defekten och tar även hänsyn till de olägenheter ett annat sätt att tillfredsställa Kunden skapar.

6. Den Individuella Kunden kan inte häva avtalet om defekten är irrelevant.

7. Betraktas varan som felaktig kan Kunden begära:

a) att Kunden får en annan vara i stället.

b) att varan repareras.

8. Butiken är skyldig att byta ut den defekta varan mot en som är felfri i rimlig tid utan onödigt besvär för den Individuella Kunden.

9. Butiken kan vägra att åtgärda den Individuella Kunden begäran, om återställningen av varan, som har valts av Köparen är omöjligt eller i jämförelse med andra möjligheter att återställa enligt Avtalet kräver alltför stora kostnader.

10. I det fall, om det defekta objektet har monterats kan den Individuella Kunden kräva att Butiken demonterar, byter ut den mot en fri från defekter och monterar på nytt eller tar bort defekten, men är skyldig att stå för en del av de kostnader som överstiger priset på de sålda varorna eller kan kräva Butiken betalar tillbaka en del av kostnaderna för demontering och montering upp till försäljningspriset på de sålda varorna. Om Butiken inte uppfyller sin skyldighet kan den Individuella Kunden genomföra dessa aktiviteter på Butikens bekostnad och risk.

11. Att expediera den defekta varan till webbutikens reklamation adress och vid på grund av sakens natur eller om den har monterats för leverans av den Individuella Kunden på ett besvärlig sätt, är den Individuella Kunden skyldig att göra åtkomlig varorna till Butiken på en plats där varorna finns. Om Butiken inte uppfyller sin skyldighet kan den Individuella Kunden genomföra dessa aktiviteter på Butikens bekostnad och risk.

12. Kostnaderna för byte eller reparation står Butiken för, förutom vad som beskrivs kapitel IX punkt 9.

13. Butiken är skyldig att ta emot den Individuella Kundens defekta vara vid utbyte av saken mot en som är fri från defekter eller häva detta avtal.

14. Inom 14 dagar besvarar Butiken frågor om:

a) Kunden får avdrag på priset.

b) avtalet hävas.

c) Kunden får en annan vara i stället fri från defekter.

d) varorna ska repareras.

Annars anser man att Butiken fann förklaring rimlig eller den Individuella Kundens begäran.

15. Butikens garanti gäller enligt konsumentköplagen i två år, om Kunden hävdar att varan varit felaktig sedan tillverkningen, och hör av sig inom ett år efter tidpunkten för utfärdandet av varorna.

16. Den Individuella Kundens rätt till att to bort det ursprungliga felet eller utbytte till en fri från defekter går ut inom ett år från att felet upptäcktes, men tidigast två år efter utfärdandet av varorna till den Individuella Kunden och ett år om varorna användes av den Individuella Kunden från tidpunkten för utfärdandet.

17. Den Individuella Kundens har två år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på varorna från tidpunkten för utfärdning av varorna som gjordes av Butiken. Efter att garantitiden har gått ansvarar inte Butiken längre för eventuella fysiska defekter.

18. De tidsfrister som anges i kapitel X punkt 15-17 betyder att den Individuella Kunden har rätt att häva avtalet eller begära prissänkning pga varornas fysiska fel. Om den Individuella Kunden begärde att få en annan vara fri från defekter börjar tidsfristen för vidta åtgärder from den tidpunkten då Kunden tidsfristen för utbyte av varor eller borttagande av defekter.

19. I händelse av en utredning inför domstol eller skiljenämnd av garantiperiodens befogenheter för genomförandet av den Individuella Kundens andra rättigheter skall dom uppskjutas tills fullgörelsetalan kan användas som exekutionstitel. Respektive skall också gälla för medlingsförfarandet och datum för genomförandet av andra rättigheter den Individuella Kunden har enligt garantin därav skall uppskjutas tills fullbordandet av förfarandet.

20. Utövandet av befogenheter enligt garantin för juridiska fel för sålda varor ska artikel X punkt 15-16 användas, förutom att perioden skall inledas den dag då den I ndividuella Kunden fick kännedom om defekten eller om den Individuella Kunden f ick kännedom i följd av tredje partens anklagelse - tills fullbordandet av förfarandet.

21. Om på grund av en defekt i varorna kan den den Individuella Kunden lämna in en redogörelse för hävning eller minskning av priset, begära en ersättning för defekten som framgick pga avtalet, , även om skadan var en följd av omständigheter som Butiken inte ansvarar för. I synnerhet kan Kunden begära återbetalning av kostnaderna för plockning, lagring och försäkring av varor, ersättning för kostnader i den mån som inte hänvisar till Kundens fördel och har inte fått en ersättning från tredje part eller fullbordandet ersättning. Detta påverkar inte bestämmelserna i skyldigheten om ersättning enligt Bestämmelserna.

22. Utgången av tidsfristen för förvissning av defekten uteslutar inte utövandet av de befogenheter under garantin, om Butiken listigt försökte dölja defekten.

 

XI. Sekretesspolicy och personuppgiftspolicy

 

1. Butiken är administratör för alla personuppgifter som lämnas av Kunden.

2. Butikens sekretesspolicy överensstämmer med polska lagen från den 29 agusti 1997 om Skydd av personliga uppgifter där Speditören administrerar Kundens personliga uppgifter. Kunden som anger sina personuppgifter när han beställer varor godkänner att dom behandlas av Butiken för genomförandet av avtalet. Kunden kan när som helst inspektera, komplettera, uppdatera, korrigera samt radera sina personuppgifter.

3. Alla regler för insamling, bearbetning och lagring av personuppgifter som används för utförande av order av Butiken beskrivs i sekretesspolicyn, som finns här: http://www.krakvet.pl/security.php.

 

XII. Dataskydd

 

1. För att skydda alla kunduppgifter som förs in via Webbutiken används följande tekniska skyddsåtgärder:

a) Alla administratörskonton är lösenordsskyddade. Endast dessa konton har tillgång till alla personuppgifter.

b) Alla användarkonton är lösenordsskyddade. Det är möjligt att ändra / läsa bara sina egna uppgifter (inte någon annans).

c) Händelselogg - inloggningssystem (skriver till loggen) när användaren registrerades, vem och när ändrade Kundens personliga information sista gången.

d) alla personuppgifter backas up och arkiveras i ett säker plats så att dom inte kommer i orätta händer.

e) Ytterligare skyddsåtgärderi form av inloggning och lösenord behövs för att logga in i systemet.

f) Systembegränsningar med umgängesrätt till filer och kataloger på servern.

2. Transaktioner som genomförts med hjälp av kort [och genom elektronisk

banköverföring] är godkända i samarbete med eCard. Programvara använder Secure Socket Layer (SSL) som standard vilket gör att känslig data krypteras när transaktioner genomförs på nätet med en säker anslutning.

3. Transaktioner som utförs via banköverföring kan göras via den elektroniska bankens gränssnitt som sköter Kundens konto och använder tekniska skyddsåtgärder som fastställts av banken.

 

XIII. Slutbestämmelser

 

1. Dessa Bestämmelser ska inte påverka Kundens rättigheter. Det kan inte tolkas på detta sätt för i fall om dessa regler ej överstämmer med gällande lagstiftning dekla rerar Butiken att alla bestämmelser faller till föga med de gällande lagen.

2. Butiken förbehåller sig rätten att ändra hela eller delar av Allmänna Regler Och Vill kor. Kunderna kommer att meddelas via e-post (angiven vid registrering eller i be ställningsformulären). Ett besked skickas senast 30 dagar före ikraftträdandet av de nya reglerna. Förändringarna kommer att införas för att anpassa reglerna till nuva rande rättsliga status.

3. Allmänna Regler Och Villkor för ZOOFAST webbutik är alltid tillgängliga för

Kunden i fliken Regler (krakvet.pl/regulamin). Under tiden då ordern bearbetas samt kundvård efter försäljningen gäller det Bestämmelser som har godkännts av Kunden vid beställningen. Gäller ej om kunden anser dom var mindre gynnsamma än den nuvarande och informerar Butiken om sitt val att tillämpa dom nuvarande.

4. Dessa villkor styrs av och tolkas i enlighet med polska lagar. Alla tvister som uppstår mellan Kunden och Buttken ska lyda under det polska rättsväsendets icke- exklusiva domvärjo.

5. Originalversionen av dessa regler är på polska men har översatts till andra språk. Den översatta versionen av de polska reglerna är en kontorsöversättning och skall endast användas i underlättande syfte, och inga rättigheter kan härledas från den översatta versionen. I händelse av tvister, bristande överensstämmelser eller avvikelser i innehåll eller regler och villkor mellan den polska versionen och en version översatt till ett annat språk, skall den polska versionen gälla, väga tyngst och vara avgörande. Den polska versionen kan skickas till dig på skriftlig begäran.

 

Företaget Krakvet implementerar ett projekt som medfinansieras av EU,

Fas II - Implementering av export plan under åtgärd 6.1 Pass för export i prioriterat område 6

 

Polska ekonomin på den internationella marknaden inom Operativa programmet för Innovativ Marknad 2007-2013

 

Projektets värde: 147 246,00 PLN netto.

Finansering: 50% netto kostnader, dvs. 73 623 PLN.

Genomförandeperiod: 01.10.2011-31.12.2012”

"Bidrag till innovationer. Vi investerar i eran framtid. "

Fortsätt
Allmänna Regler Och Villkor | Guide för hund och katt ägare | F.A.Q. | Retur och reklamation | Fraktkostnad & leveranstid | Kontakt | Om oss | Specialerbjudanden | Plan du site | Hundar | Katter | VALUTAKONVERTERARE | 100% nöjesgaranti eller pengarna tillbaka!
Chatt

Välj chatt